donderdag 25 februari 2016

Een beetje lente

Ondanks een flinke griep ben ik gisteren toch even buiten geweest. Het weer is redelijk zacht en vooral droog na een lange natte periode, dus wou ik de kinderen buiten laten spelen, en dat gaat gewoon veel vlotter als mama of papa meegaat. Ik heb zelf een beetje de voortuin opgeruimd, terwijl Willem de wilg voor de eerste keer knotte (te kort naar mijn zin, maar hij komt er wel door, denk ik).


De tête-à-tête narcisjes zijn er altijd vroeg bij.

De anemoontje kreeg ik bij de tuin.

De sneeuwklokjes zijn er pas dit jaar voor het eerst. Vorig jaar plantte ik ze, gekregen van mijn mama.

Het opruimen ging heel vlug. De voortuin is nu echt onderhoudsvriendelijk geworden. Nu moest ik alleen de vaste planten (Echinacea, Verbena bonariensis, pioenen en lavendel) verder terugsnoeien en de slapgevroren halmen van de crocosmia wegtrekken. Nu kunnen de narcissen, anemoontjes en sneeuwklokjes hun ding doen. Ik werd echt gelukkig van eventjes van dat natuurschoon in mijn voortuintje te genieten. Als ik de trap afkom, zie ik ook altijd een stukje voortuin door de voordeur, en dat maakt mij ook blij, om nu de klokjes die ik bijna een jaar geleden plantte te zien bloeien!


Met Bibiche erin is de voortuin nog mooier. Voorlopig richten de kippen niet te veel schade aan, maar we gaan ze toch moeten proberen in hun kot te houden binnenkort, zodat ze niet de moestuinen van de buren gaan opvreten en kapot krabben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten