dinsdag 30 april 2013

Ik word meter!

Ik mag meter worden van het eerste kindje van Jo en Marcin! Ik ben alvast in actie geschoten door een quiltje dat ik al lang aan het maken was eindelijk af te maken, want ik heb nu een waardige bestemmeling.

Zo krijg je een idee van de afmetingen, elk afgewerkt vierkantje is 7x7 cm.

 Het is altijd leuk om te zien hoe een platte lap stof tot leven komt door het quilten en wassen. Ik heb geen 'voor' foto's' getrokken, maar de 'na' foto's zijn toch mooi, niet?


De kleuren: blauw, in alle tinten en nuances, en toch ziet het er goed uit, door het spel van donker en licht.
 De stofje komen allemaal uit de restjes-dozen van mijn oma. Daardoor zitten er ook een stofje in waarvan Marieke een kleedje had (ze is er ondertussen uitgegroeid) en Pieter een hemdje, en een stof waarvan mijn mama een pyjama heeft.

Voor de voering gebruikte ik een stofje dat ik ooit kocht om 'iets' voor de badkamer te maken. Ik heb lang getwijfeld of ik niet iets feller zou gebruiken, maar ik ben blij met deze rustige achtergrond, ik vind het meer geschikt voor een klein babytje.
Ik hoop dat Jo het mooi vindt, en dat mijn metekindje zijn of haar dekentje koestert. Ik wacht nog tot na de geboorte om het te schenken, dan kan ik er de naam en geboortedatum op borduren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten