maandag 11 maart 2013

Lente-kriebels

Vandaag vriest het weer, maar vorige week was het lente. De krokussen bloeien en ook de dwerg-narcisjes laten zich zien. In de voortuin is er zelfs al één open. Ik had gedacht deze week wat in de tuin te kunnen werken, maar ik zal nog even geduld moeten oefenen. Ik kan wel binnen al zorgen voor een lente-sfeer. Een week geleden heb ik wat heide en forsythia-takken binnengebracht.

De bloeiende forsythia bij het raam,met daaronder Ludwina op haar troon.
De forsythia is nu mooi aan het bloeien. Het doet me altijd deugd een bloemetje in huis te hebben. Sinds we op de eerste verdieping wonen voor de verbouwingen, nu toch al bijna 3 maanden, probeer ik op de vensterbank bij de tafel steeds iets van groen en seizoensgebonden decoratie te hebben.

De vensterbank nu. De kaars heb ik zelf gegoten, de betonnen kip van mijn schoonmoeder gekregen. De jasmijn moet buiten als hij gaat bloeien, want Willem verdraagt de geur (hij zegt 'stank') niet.

De paaseitjes heb ik al jaren geleden zelf geschilderd. Ik heb er nog meer in dezelfde reeks, maar ik had nu maar plaats voor drie stuks.

En ook onze 'inkom' bovenaan de trap probeer ik wat aan te kleden. Zo wordt ons mini-huisje toch een gezellige thuis. De muur in de gang dient al langer als foto-galerij, nu heb ik er een spiegel gehangen met daaronder een decoratief kapstokje. Daaraan hang ik dan mijn versierseltjes. Ik vind het leuk te handwerken, maar grote dingen, zoals een pull duren zo lang. Hier kan ik kleine prutseltjes in allerlei technieken uitproberen.

Zo ziet de inkom eruit als je bovenaan de trap komt. Op de voorgrond zie je belletjes hangen, die ik ooit als kerstgeschenk van mijn ouders kreeg. Ze klinken heel helder en vrolijk en verhuizen al sinds mijn studentenjaren overal mee, om slechte geesten te verdrijven.


Mijn 'oost west thuis best' kussentje, en al 2 gehaakte eitjes voor de paastak.

Het kussentje maakte ik een maand geleden, geïnspireerd door dit boek. Net als mijn moeder kan ik een patroon nooit exact volgen, dus maakte ik mijn eigen versie van het huisjes-kussen dat in het boek getoond wordt. Op mijn kussen staat ons huis afgebeeld, behalve dan dat de kleuren niet kloppen en dat het wilgje in de voortuin nu nog maar een tak in de grond is. Ik heb geen stofjes gekocht voor het kussentje, maar stofjes uit mijn oma's grote voorraad gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten