dinsdag 12 maart 2013

Terug winter

Vandaag is het terug winter, met een dikke laag sneeuw en een ijskoude wind.

Het zicht vanuit het lving-raam.

Ik heb recup omdat ik afgelopen zaterdag wacht had, de laatste voor de bevalling. Ik had gepland om naar een bijscholing te gaan vanmiddag, maar met deze sneeuw heb ik besloten thuis te blijven. Ik heb gisteren al mijn huishouden gedaan, dus vandaag wordt een rustdag. De aannemer komt ook niet werken, te koud natuurlijk, dus het zal ook rustig zijn. Gisteren heb ik niet veel kunnen slapen, door het geklop en geboor beneden. Zo'n hele lege dag, het gebeurt niet veel, dus ik zal ervan genieten: boekje lezen, beetje op de naaimachine werken, een dutje doen, ...
Mijn naaimachine is net voor een groot onderhoud geweest, maar ik heb nog niet de kans gehad ze te gebruiken. Doordat we nu een mini-living hebben kan ik niet werken aan mijn quilt als er kinderen in huis zijn, want ik moet hem op de vloer kunnen uitspreiden. Nu is dus mijn kans! Ik ben een oude quilt aan het gebruiken als vulling voor een nieuwe quilt.

Mijn singer, mijn pantoffels, en de quilt in wording.
De keuze aan kleuren en patronen is geïnspireerd door het vintage bloemenstofje uit de verzameling van mijn oma. Het is de eerste keer dat ik een quilt maak zonder strak geometrisch patroon. Ik was verbaasd dat het eigenlijk evenveel, zo niet meer werk is om zo'n 'crazy' quilt-top in elkaar te steken. Ik vind het resultaat wel geslaagd. Het is eerder een zomer-quilt, omdat hij dun is, en fel van kleur. Misschien om te gebruiken als picnic-deken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten