dinsdag 17 juli 2018

Draagtas van een coupon

Er is een nieuw stoffenwinkeltje in Tervuren. Ik ben er nog maar 2 keer geweest, zonder enig ander doel dan een rits kopen, maar ik ben telkens buitengekomen met een paar couponnetjes... ze hebben zó veel leuke stofjes! Ik had voor bijna allemaal meteen een idee wat ik ermee ging maken. Dat hoeft niet echt, want als ik een echt mooie coupon zie, geef ik mezelf toestemming om ze te kopen, ook al heb nog geen idee wat ik ermee ga doen. Ik weet dat ze vroeg of laat me veel naaiplezier zullen schenken. Met stof die nog op de rol zit is dat moeilijker, ik weet nooit hoeveel ik moet kopen als ik niet van tevoren weet wat ik ermee ga doen.

Echt een vrolijke grafische print.
 Van deze mooie print op stevig canvas maakte ik binnen de week een draagtas. We gebruiken dit soort tassen voor vanalles: naar de bib gaan, inkopen doen, zwemmen, als linnenzak op de camping, ... ze zijn gewoon overal goed voor.

Dit is een gróte tas, er passen met gemak 2 quilts in.
Ik zet ze zonder patroon in elkaar: gewoon een smalle reep eraf voor de hengsels (deze heeft lange voor over de schouder, en korte, voor in de hand), eventueel een brede reep eraf voor een zij- of binnenzakje (heeft deze niet, niet genoeg stof), een zak naaien, "boxed corners" erin stikken en de hengsels eraan. Dat gaat allemaal snel, het moet niet super netjes. Ik let er wel op dat mijn zak recht op draad geknipt is, en ik gebruik een engelse naad, zodat mijn zwempak niet vol rafeldraadjes hangt.

En ik ben blij met mij mooie, grote tas. (achteraan op de grond ligt mijn schapenquilt)
Mijn man vindt de tas ook tof, hij zoekt ze altijd uit als hij een draagtas nodig heeft, en dat is wel tof, want zo kan ik mijn coupon-impuls-aankopen toch goedpraten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten