zaterdag 23 juni 2018

De tuin aan het begin van de zomer

Deze namiddag voelde ik me iets beter (afgelopen dagen was ik echt een vod, één of ander virusje) en dat heb ik gevierd met een wandeling door de tuin, met de camera in de hand.
Nadien heb ik ook nog een beetje "gewerkt": een beetje onkruid uitgetrokken, zaailingen en potplanten gegoten, en het paadje in de moestuin geveegd.
En ik heb afgewassen, én nog klarinet gespeeld met Marieke, dus ik ben écht aan de beterhand!

De regenboog-potten zijn er weer, gevuld met regenboogbloemen!

Poging tot "discopepertjes". Ik nam vorige zomer zaad van een plant waar gele, rode en paarse pepertjes op stonden. Misschien was het een hybride, want hier komen voorlopig enkel paarse pepertjes aan, en er zijn zusterplanten die duidelijk anders groeien (meer rechtop) en waar bijna geen vruchtjes aan komen. Dit is in ieder geval ook mooi.

Hang-fuschia, niet echt tevreden in de hangmanden, maar wel heel mooi.

De knoppen zijn ook mooi. Ik ga hem stekken eind deze zomer, en dan volgend jaar gewoon in een pot op het terras zetten.

Verkleurend rabarberblad

Verbena bonariensis, mooi tegen de goudsbloemen.

Dahlia "Twilight Time"

Mijn lievelingsbloem, die kleur is een natuurlijk antidepressivum.

Viperine, prachtig blauw en een feest voor de bijtjes.

De snijbiet komt op gang in de moestuin.

Mooi toch, de knoppen van de Japanse wijnbes tegen het blauw van de slangenplant.

Bibiche houdt wel van een blaadje snijbiet. We moeten eens wat nieuwe zussen voor haar kopen...

Die insecten-hotels, dat werkt dus echt, jaar na jaar zijn ze bezet.

Dit wordt ook traditie: blauwe lobelia (zelf uit zaad gekweekt) in de pot aan mijn rood tuinkot.

De laatste vingerhoedskruid.

Mijn vetplantjes tuin.

Een wereld op zich.

Leuk om af en toe op de hurken te gaan zitten.

Om goed alle details te kunnen zien.
Zo, dat was mijn ronde van de tuin. Hier kom ik dan in de winter eens kijken, als ik weer denk "waarom hebben we een tuin? een appartement zou toch veel praktischer en minder modderig zijn?".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten