zondag 8 juni 2014

Rok op maat.

Het begon met een pin.

Basisrok
Het ziet er heel ingewikkeld uit, maar met de stap-voor-stap instructies op de site is het echt gemakkelijk.


Ik nam er het boek bij dat ik net gekocht had van de centjes die ik van mijn oma kreeg voor mijn verjaardag en ging aan de slag.

Kei-leuk en handig boek, maar het start met moulage om het basispatroon te maken, en dat kan ik niet alleen.

Op een paar plannen van onze verbouwing tekende ik het basis-patroon zoals Mme ZsaZsa het uitlegt, en ging er dan creatief mee aan de slag volgens de aanwijzingen in mijn boek.


Ik heb eerst de aanwijzigingen gevolgt om een mini-versie van de rok te tekenen, met alle afmetingen erop, en dat dan in het groot overgetekend op de achterkant van ons verbouwplannen.
Ik maakte een beleg en een voering, én ik zette een rits in. En ik naaide ook een paspeltje in mijn rok, voor een extra detail en om het grote motief wat te breken.

De stof knippen was geen sinecure, want het patroon loopt natuurlijk niet recht op de draad, en ik wou geen scheef patroon, maar ook geen scheve rok! (op de achtergrond: te vouwen was en oud papier)
Beleg in wording... op plannen van een huis in wording...

Ik ben tevreden met en ook een beetje trots op het resultaat. De rok zit heel goed, hij ziet er niet slecht uit, en ik kan er zelfs mee fietsen!

Ik ben blij met mijn rok, en met mijn nieuwe sandalen, hoewel ik toch een beetje verschiet hoe zwangerschapsmollig ik nog ben... en de baby is bijna een jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten