donderdag 6 maart 2014

Ik doe het zelf!

Ik ben bezig onze keuken beneden terug in te richten. We hebben de oude jaren 80 keuken in de garage van mijn ouders bewaard terwijl hier beneden verbouwd werd.

Zie je, besteld en geleverd in 1980. We grappen dat het een Valentijnsgeschenk is van de vorige eigenaar voor zijn vrouw.
Voor de grote sloopwerken heeft Willem hem eruit gehaald, in de aanhangwagen gehezen en naar mijn ouders vervoerd. Vorig jaar september heb ik hem geschilderd en nu kan hij dus terug erin.

Terwijl ik binnen tegels plakte, werkte Willem buiten die grote hoop sloophout weg (naast nog een hoop ander werk)
Ik heb het werkblad zelf op maat gezaagd en betegeld. Het is van mdf en behandeld om tegen vocht te kunnen. Het is wel een beetje spannend... hopelijk moeten we over 2 jaar niet het hele boeltje vervangen...

Willem hielp ook met het bijsnijden van de tegels, geen gemakkelijke klus!

Onze aannemer, André, maakte zijn vertraging goed door ons te leren hoe je met de diamantschijf tegels bijsnijdt.

Ik had alle tegels genummerd, om het terugleggen gemakkelijker te maken, zonder twijfel of paswerk.

De spatwand is betegeld met de oude tegels die Willem ook voorzichtig van de keukenmuur haalde. Ik vind het geheel wel wat bleek en koel, ik overweeg de keukenkasten een diep kersenrood te schilderen. Hoewel dit natuurlijk al veel beter is dan de beige-mahonie combinatie waarmee we begonnen zijn!


De hoek waar het fornuis komt.

Door de wasbak te verplaatsen en er maar 1 in plaats van 2 te zetten, krijgen we meer aanrecht.
Maar eerst de tegels voegen, alle kasten ophangen, de loodgieterij in orde brengen, de rest van de leefruimte schilderen, plinten erop en naar beneden verhuizen. Pas dan beslis ik wat ik doe met de keuken. En dan kan ik enkele deurtjes per keer afhaken, schilderen en terughangen.

Zie, nogal bleek ... en die groene greepjes vind ik nu ook een beetje gek staan... wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten