maandag 23 december 2013

Duffelzak voor Marieke.

De eerste logeertas is af! Ik begon met de tas voor Marieke omdat de stof die zij koos mij het minst aanspraak. Als het dan misging, zou ik het niet zo erg vinden van die verkwiste stof.

Maar het is goed gelukt en hier is dan het afgewerkte product:

De trotse eigenaar met haar tas! (let niet op de rommel, in de achtergrond zie je mijn 'keuken' en 'muziek-kamer'. Die pompoen is ondertussen pompoen-soep geworden, en de cake rechts op de tafel hebben de kinderen versierd als late verjaardagstaart voor hun papa.

 De zak is vrij ruim, zodat alle logeerspullen erin passen. Voor de foto heb ik er een hele één-persoons- quilt ingestoken en er is nog wat ruimte over. Hij heeft ook twee zijzakjes met elastiek, om een knuffel te laten meereizen bijvoorbeeld en binnenin een ingewerkt zakje met rits (geen foto). En ik moet zeggen dat het zeemeerminnen-stofje, nu het verwerkt is in de tas, met de rode keperband en paspel, er wel leuk uitziet.

Beertje gaat mee logeren.
Marieke zit mee te kijken terwijl ik dit schrijf, en herinnerde me eraan dat ik de trui die ze aanheeft ook gemaakt heb, dus bij deze is dit ook een 'uit de oude doos' post, met de zelfgebreide trui van Marieke. Ik heb nog genoeg stof voor een bijpassend toilet-zakje, maar dat zal moeten wachten, want nu is Pieter ongeduldig aan het wachten op zijn logeertas, waarvoor hij een Busy town stofje koos, met illustraties van Richard Scary.

Ik vergat nog te zeggen dat ik voor deze tas handig gebruik gemaakt heb van mijn eigen duffel-zak tutorial, waarin ik beschrijf hoe ik deze zak in het klein maak, als proefje voor de logeertassen. Het hielp echt om even te kunnen nakijken hoe ik het toen deed. Op een paar stappen heb ik verbeteringen aangebracht, dus eigenlijk zou ik de tutorial nog eens moeten overdoen, maar dan voor de logeertassen. Nu ja, ik heb er nog 3 te maken, dus misschien komt het er ook wel van :-). En anders niet, eens die 4 tassen af zijn, zal ik er waarschijnlijk toch genoeg van hebben, en dan heb ik die tutorial ook niet meer nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten